Nejste vaše hlava a nevlastníte tělo…

Když jsme pořád v hlavě, odřízneme si přístup do zbytku těla. Často jsme tak zaměstnaní tím nereálným příběhem v hlavě, že nevnímáme (necítíme), co se v těle děje.

Třeba to, že je „tam“ velké napětí. Nebo že jsme tak nějak zapomněli dýchat. Často právě to napětí, o kterém nevíme, nám brání se opravdu nadechnout. Nebo také trávit. Anebo povolit chronicky napjaté svaly na zádech, šíji, v kříži nebo sevřenou čelist.

Možností a kombinací je bezpočet. Někdo ztuhne téměř po celém těle a drží. Drží tak roky a ani o tom neví. Zvyknul si, je to pro něj normální stav. Drží dokonce i ve spaní, drží při sexu, drží, i když nedělá nic a leží na drahé, zasloužené dovolené někde v Karibiku na pláži.

Jenomže to „nedělá“ není úplně pravda. Protože držení je činnost. Takže už ani neví, jaké to je nic nedělat, odpočívat. Protože když drží, tak vlastně pořád maká. A to skutečně hodně unavuje, vyčerpává. Někteří z nás se stávají takovými držáky – držáky na napětí.

Proč je důležité dostat se z hlavy zpátky do těla?

Jednoduše proto, že my nejsme jenom hlava a naše mysl v ní. Protože my nejsme hlava, která vlastní tělo. Zvykneme si říkat naše tělo, v našem těle, bolí mě celé tělo.

Ale kdo ho vlastní? MY JSME TAKÉ TĚLO. Nemůžeme se jako myslící hlava rozhodnout, že si dneska vezmeme do práce nebo na rande tělo jiné. Ale pokud žijeme převážně v hlavě, stále se od našeho těla „vzdalujeme“.

Proto je důležité minimálně čas od času opustit všechny ty telenovely, které se nám odehrávají v hlavě (a nejspíš mají už 100 000. reprízu), a vědomě se vrátit do těla. Že na to nemáte čas? Jenomže tělo je reálné. Je tady. Je mnohem reálnější než ten život, který se nám odehrává v hlavě.

Něco si představujeme, na něco myslíme. Třeba se v mysli hádáme s tchyní. Jenomže to něco se teď doopravdy neděje. Tchyně je třeba sto km daleko. Ale to, co se opravdu děje, je, že nevědomky napínáme svaly. Stahujeme se. Roste v nás napětí. A to napětí reálné je.

Jenomže my u toho nejsme. My jsme sto km daleko sami od sebe a řešíme další něco, co neexistuje. A když v těle nejsme, nemůžeme s tím nic dělat. Je to stejné, jako když nám v koupelně přetéká vana, ale my sedíme v obýváku.

Dokud zůstaneme v obýváku, nemůžeme s tím nic udělat. Ani kdybychom se rozkrájeli, ani když si milionkrát představíme, jak zavíráme kohoutky, budeme si říkat posilující afirmace, budeme se vztekat…

Potřebujeme se dostat z hlavy do těla. Jinak kohoutky napětí nemůžeme zastavit. Není to nějaká ezo-technika. Je to realita. To tělesné napětí je reálné. To, co si přehráváme v hlavě, není. My nevíme, jak doopravdy bude probíhat rozhovor s tchyní.

Myslím si, že když ten starověký Řek Sokrates řekl „vím, že nic nevím“, nemyslel tím, že ještě pořád nezná všechna hlavní města světa, vyjmenovaná slova nebo všechny matematické zákony…

Myslím si, že tím myslel, že to, co věděl před chvílí, už neplatí. Že svět se neustále obnovuje. Že dvakrát do stejné řeky nevstoupíš, protože ta voda, co tam byla, už odtekla, už je tam jiná.

Proto je důležité se do těla neustále vracet. Včerejší tělo už odvál čas. Dnes máte dnešní tělo. Jak je na tom teď?

JAK JSTE NA TOM TĚLĚSNĚ TEĎ? Jak se cítíte? A cítíte se vůbec? Nepřemýšlejte o tom, jak se cítite, jak byste se měli cítit, nebo jak byste se neměli cítit. Nepředstavujte si, jak se cítíte.

CIŤTE. Dovolte si na pět nebo dokonce až na deset sekund cítit, jak se opravdu cítíte. Nesnažte se to změnit. A potom udělejte to, co je potřeba. Možná přijde impulz k hlubšímu nádechu, možná povolíte sevření v oblasti čelistí a šíje, možná se přestanete mračit, možná změníte polohu, možná se narovnáte.

PROSTĚ CIŤTE A JEDNODUŠE TO UDĚLEJTE.

Chcete sofistikovanější a účinnější metodu, jak se naučit být víc ve svém těle, víc cítit a míň se motat v nekonečném kruhu svých často stresujících myšlenek? Povolit napětí, o kterém často ani nevíte, ale které je přesto následkem, nebo zase naopak původcem stresu, který zažíváte?

Připravuji pro vás malé překvapení. Vlastně není tak úplně malé, je velké 😊. Připravuji pro vás online kurz Cvičení čchi kung proti stresu.

Bude to vymazlený kurz plný informací, a hlavně praktických postupů a cvičení, které vám pomůžou shodit okovy stresu, volně se nadechnout, znovu nabrat sílu… Podrobné informace o kurzu najdete zde. >>>

Na jeho dokončení intenzivně pracujeme, a vy ho teď ještě před oficiálním spuštěním můžete získat za skvělou předprodejní cenu. 🙂

Erik Palko
Ve své praxi spojuji prastaré učení čínské medicíny s poznatky medicíny moderní. Přes vědomý pohyb a dotek učím své klienty, jak mohou tím, že procítí a poznají své tělo, žít zdravější a radostnější život. Znovu v něm být doma. Napsat mi můžete na erik@web585019.mioweb.cz Více o mě se dočtete zde >>
Komentáře